Biztos már a te fejedben is megfordult, hogy miért van <em> és <span>, ha ezek ugyanazt tudják mint az <i> és a <b>?

<i>, <b>

Az <i> és a <b> címkéknek csak vizuális hatásuk van. Hogy ezt megértsük nézzük meg az <em> és a <span> karaktereket.

<em>, <span>

A gyengén látók képernyő olvasókat használnak, melyek felolvassák az oldalon található szöveget. Itt jönnek képbe a már említett <em> (gyenge kiemelés) és a <span> (kemény kiemelés) címkék. A képernyő olvasók az ilyen címkékkel kiemelt szavakat más hangsúllyal olvassák fel, így a vizuális hatáson kívül úgymond "tartalmi" hatásuk is lesz.

Általában az <em> dőlten, míg a <span> félkövéren jelenik meg, de ez a böngészők és a mi beállításainktól is függ. Célszerű, ha ezeket az elemeket felvenni a css fájlba és megadni, hogy milyen formában jelenjenek meg. Az alábbi egyszerű leírást nyugodtan bemásolhatjuk a css fájlunkba:

em {
font-style: italic;
}
strong {
font-weight: bold;
}

Mikor mit használjunk?

Most, hogy tudjuk mi mire jó, így már könnyen válaszolhatunk erre a kérdésre. Ha csak vizuális hatást szeretnénk elérni, azaz nincs tartalmi mondanivalója a kiemelt szónak, akkor nyugodtan használjuk az <i> és a <b> címkéket.

Azonban, ha már tartalmi mondanivalója is van, azaz fontos az adott szó (például: Ne egyél sok édességet, mert rosszul leszel!), akkor használjuk inkább az <em> és a <span> címkéket.

Fontos, hogy egyiket se vigyük túlzásba! Ha mindent kiemelünk, akkor mit is emeltünk ki?

A bejegyzés trackback címe:

https://kereso-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr72806295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása