2012.02.08. 10:30
4 tuti tipp Adwords szövegíráshoz
Adwords szöveges hirdetés
Biztosíthatok mindenkit, hogy aki használt már Google keresőt, az látott már szöveges hirdetést, mégha nem is tudta, hogy azt lát. A szöveges hirdetés az alábbiak szerint néz ki:
A fenti képen egy átlagos hirdetést láthatunk, mely jól láthatóan 3 nagyobb részből áll. A hirdetés eképpen jelenik meg a keresőben a látogatók számára.
Az első sor a címsor, mely maximum 25 karaktert tartalmazhat. A leírás két, 35 karakter hosszúságú sorból áll, csak úgy, mint a megjelenített URL. Fontos, hogy a szóközök is leütésnek számítanak!
A megjelenített URL az, amit a látogatók látnak és nem feltétlen az, ahová a hirdetés mutat. Mit is jelent ez?
Ezen 3 látható részen kívül, van egy 4. is, ami a Cél URL nevet viseli. Itt kell megadni, hogy melyik oldalra vezessen hirdetésünk. Ebbe a mezőbe 1024 karaktert írhatunk (címkézéssel, miegymással együtt).
Sok esetben előfordul, hogy a megjelenített URL és a cél URL nem pont ugyanaz, például:
Megjelenített URL: honlapom.hu/akciok
Cél URL: http://honlapom.hu/akcios-termekek-xyxyxy?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=januar
Az, hogy a fenti cél URL miért, így néz ki és, hogy mi mit jelent benne, egy későbbi történet.
4 tipp a szövegíráshoz
Most, hogy tudjuk, hogyan néz ki egy szöveg, mikre kell vigyázni, mennyit írhatunk, nézzük a tippeket.
1.Legyen releváns
Olyan szöveget írj, ami releváns a céloldalhoz és a felhasználók kereséseihez. Ha az oldalon szandálszorítót árulsz, akkor használd a szandálszorító kulcsszót a hirdetésben is!
2.Legyen specifikus
Mivel nagy valószínűséggel nemcsak Te árulod azt a bizonyos terméket, ezért valamivel ki kell tűnni a tömegből. Írd le a terméked, ackiód főbb tulajdonságait (csak X ezer forint, ingyenes automata szandálbefűző, ciklámen változat, egyedi tömeggyártás, stb).
3.Call to action használata
Ösztönözd a látogatóid valamilyen cselekvésre. Vásárolj most!, Rendelj most!, Jelentkezz most!, stb.
4.Használj kulcsszóbeillesztést
A kulcsszóbeillesztés egy érdekes eszköz, melyet az alábbi ábra mutat be.
Az hirdetés címsorába az alábbi kódot kell beilleszteni: {Keyword:Kulcsszó}.
A fenit példa magyarázata:
Ha a lekérdés szava (itt szandálszorító) szerepel a mi kulcsszavaink között, akkor a rendszer automatikusan beilleszti azt az Akciós {keyword:szandál eszközök} sorba, a szandál eszközök helyére és a fentiek alapján jelenik meg hirdetésünk.
Azonban, ha a lekérdezés kulcsszava nem szerepel a kulcsszavaink között, akkor a keyword mögötti rész kerül a címsorba.
Ha "k" és a "K", valamint a "w" és a "W" között különbség van. Ha nagy a "K", akkor nagybetűvel kezdődik a kulcskifejezés első szava, ha a "W" is nagy, akkor a második szó is nagybetűvel kezdődik, pl: Kis Medence.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.