Mindenki hallott már linkkatalógusokról, linkgyűjteményekről. Az egyik leghíresebb a startlap.hu, ahol több mint 150,000 egyedi oldal található és számuk napról napra nő.

Ahhoz, hogy megértsük a katalógusok miértjét, beszélni kell kicsit a PageRank-ről.

Mi a PageRank?

A PageRank egyszerűen egy oldal népszerűségét mutatja. A Google a népszerűséget a linkek mennyisége és minősége alapján méri, tehát minél több nagyobb PageRank-ű releváns oldal mutat a mi honlapunkra, annál nagyobb lesz a saját weboldalunk PR értéke.

Mivel a PageRank egyike a Google rangsorolási tényezőinek, ezért a PageRank értékének növelése is egy fontos szempont a honlap optimalizálás során. Ezt a folyamatot köznyelven linképítésnek hívják.

Linkkatalógusok

A linkkatalógusok tematikus katalógusok, ahol kategóriák szerint kereshetünk az emberek által beküldött linkek között. Például, ha autóval foglalkozó oldalakat keresünk, akkor megnézzük az adott linkgyűjtemény "Autó", "Jármű" vagy hasonló című kategóriáját, ahol nagy eséllyel találunk olyan oldalt, amit mi kerestünk.

Minden egyes beküldött "oldalhoz" (pl.:www.honlapom.hu) kapunk egy linket, mely a beküldött weboldalra mutat, így növelhetjük annak a "népszerűségét".

Mire jók?

Mivel már tudjuk mi az a PR érték és hogy mik azok linkkatalógusok, foglalkozzunk a linkkatalógusok értékével.

Könyvben és jó pár honlap optimalizálással foglalkozó oldalon is találkoztam azzal a téves kijelentéssel, mely szerint a katalógusok egy honlap látogatottságának növeléséért vannak. Ez a kijelentés nem állja meg a helyét, azaz nem pontos. Persze, több száz katalógus bejegyzéssel számos látogatót szerezhetünk, de elsősorban nem ez a linkgyűjtemények célja.

A kisebb linktárakból havonta 2-3 látogatót szerezhetünk vagy annyit sem, a nagyobbakból 20-30 látogató is eltévedhet oldalunkra. Ezek nem nagy számok, főleg ha belegondolunk, hogy egy jól felépített, optimalizált oldallal több ezer látogatót is szerezhetünk csak a keresőkből.

A linkkatalógusok célja, hogy növeljék az adott honlapra mutató linkek mennyiségét, ezáltal az oldal népszerűségét.

Az, hogy milyen mértékben járul hozzá a kapott link oldalunk PR-hez, az függ a linkelő oldal / linkgyűjtemény PR értékétől, a link szövegkörnyezetétől és a kifelé mutató linkek számától.

  • Értelem szerűen a magasabb PR érték nagyobb erőt képvisel, míg a kisebb kevesebbet.
  • Minél több kifelé mutató link van az adott oldalon annál inkább eloszlik az linkelő oldal PR értéke. A startlap.hu katalógusai emiatt hátrányos helyzetűek, hiszen egy 4-es PR- értékű katalógus adott esetben több mint 200 linkre oszlik el.
  • Próbáljuk meg a legmegfelelőbb kategóriába beküldeni az oldalunkat! Például egy bútor gyártással foglalkozó oldalt szeretnék beajánlani egy linkgyűjteménybe, akkor azt a "bútor" vagy a "lakberendezés" vagy ehhez hasonló oldalakba küldjük be.

A bejegyzés trackback címe:

https://kereso-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr682750940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása