Ha már van egy honlapunk, amibe sok munkát fektettünk, akkor érdemes mérni annak eredményeit. Ilyenkor érdemes beszerezni valamilyen analitikai szoftvert, amivel fontos információt szerezhetünk honlapunk teljesítményéről, látogatóink szokásairól. Ilyen program lehet az ingyenes Google Analytics vagy a fizetős Etracker.

makro-mikro-celok.jpg

Bizton állíthatom, hogy mindenki örül, ha például az Analyticsben a Célok menüpont alatt eredményeket vél felfedezni és azt is biztosra veszem, hogy ennek hiánya csalódottságot szül.

celok-mikro-makro.jpg

De mégis milyen célokat mérjünk? Mérhetünk makro és mikro célokat.

Makro célok

A makro célokat a legfontosabb céltevékenységként is definiálhatnánk. Ez egy webáruház vagy egy értékesítő oldal esetében maga a vásárlás.

Tudni kell, hogy a vásárlás a látogatások csak elenyésző részében fordul elő. Ha weboldalunknak 2%-os vásárlási aránya van (100-ból 2 ember), akkor már átlag fölötti teljesítményről beszélhetünk. Felvetődhet a kérdés, hogy a maradék 98% teljesen értéktelen látogatónak számít? A válasz természetesen az, hogy nem. A makro célok bár fontosak, de ezek mellett mikro célokat is mérhetünk.

Mikro célok

Ezen célok közé olyan mérhető események tartoznak, melyek közvetlenül nem eredményeznek vásárlást, de ugyanakkor fontosnak tekinthetőek. Az előbbi webáruházas példa alapján ilyen mikro cél lehet a hírlevél feliratkozás, az oldalon töltött idő vagy akár az oldalmegtekintések száma is.

Mik a mikro célok előnyei?

  • Több információt kapsz a honlap főcéljánál
  • Megtudhatod honlapod rejtett céljait
  • Boldogabb leszel, hisz nemcsak a makro célokat fogod figyelni, így több sikerélményed is lesz

Az, hogy mit tekintünk célnak, az a honlap témájától függ!!

Forrás:http://www.kaushik.net/avinash/excellent-analytics-tip-13-measure-macro-and-micro-conversions/

A bejegyzés trackback címe:

https://kereso-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr304134226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása