ValintG 2011.03.12. 18:13

Válasszunk jól!

Ha már tudjuk, hogy szeretnénk cégünket az interneten is szerepeltetni (és már van honlapunk), akkor két dolgot tehetünk. Vagy mi magunk optimalizáljuk az oldalunkat, saját magunk állítjuk be Adwords hirdetéseinket, vagy megbízunk egy külsős céget.

Ha mi csináljuk..

Először is szeretném leszögezni, hogy az alapokat mindenki megtudja csinálni, ha egy cég mást mond, az hazudik. Mindenki megtudja írni a linkszöveget, ki tudja küldeni, vagy utána tud olvasni a legfontosabb dolgoknak. Ez tény. Azonban... ez mind időbe telik.

Ha nem vagyunk idő milliomosok vagy nem tudunk rá annyi időt szentelni, mint amennyit kellene, akkor inkább kérjünk fel egy internet marketinggel foglalkozó céget.

Volt olyan, hogy egy cég belülről próbálta megoldani a linképítést, de a tapasztalat hiányában lassabban és kevesebb sikerrel tudta elvégezni, mintha egy honlap optimalizálással foglalkozó céget bízott volna meg.

Ha ilyen válaszút előtt állunk, gondoljuk át, hogy mennyire fontos ez nekünk. Mennyi ügyfelünk van és körül-belül mennyit nyerhetünk, ha mi magunk csináljuk meg.

Ha külsős céget bízunk meg a SEM-re

Soha ne az első szembejövő céget bízzuk meg! TV-t sem úgy vásárolunk, hogy az újságban először meglátott készülékért sietve elrohanunk a boltba. Előbb szétnézünk az interneten, megnézzük mit írtak az adott termékről, körbe kérdezünk stb.. Ez igaz a honlapkészítő cégekre.

Minden honlap optimalizálással foglalkozó cég szeret büszkélkedni eredményeivel, ami valahol érthető, hisz vannak olyan kulcsszavak, kulcskifejezések, amik megtudják izzasztani a legjobb szakembereket is.

Sok helyen láthatunk olyan felsorolást, ahol egy linken keresztül megnézhetjük a kulcsszó helyezéseit. Vannak olyan "kulcsszavak", mint "Horváth Ödön Buda", vagy "tiszta ivóvíz Kecskemét alsó".

A túl specifikus kifejezésekre alaphelyzetben sincs nagy verseny, így ezeket nem érdemes figyelembe venni a cég kiválasztásakor a honlap címekkel (URL) egyetemben (www.honlapom.hu).

A másik veszélyforrás, hogy az adott helyezéseket nem is a magyar Googleban érték el, hanem a Google.com-on. Ha ilyet látunk nyugodtan keressünk rá, hogy megbízonyodhassunk az állítás igazáról. Ez nem kerül semmibe.

Konklúzió

A kereső optimalizálást saját magunk is elvégezhetjük, de sok idő, még minden egyes dolognak utánanézünk. Ha van rá felesleges forrásunk (idő, pénz, Józsi bá), hogy az alapokat megtanuljuk és kivitelezzük, akkor csináljuk magunk. Azonban, ha nincs rá idő és fontos a tapasztalat, akkor kérjünk fel olyan honlap optimalizáló cégeket, akiknek ez a szakterületük.

Minden döntés előtt mérlegeljünk és tájékozódjunk! Kérjünk több cégtől ajánlatot, hogy a lehető legjobbat választhassuk ki.

A bejegyzés trackback címe:

https://kereso-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr742733903

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása