2011.03.23. 20:41
Online marketing szótár
Ezen az oldalon olyan szavakat, kifejezéseket olvashattok, amiket gyakran lehet hallani internet marketinggel kapcsolatban.
SEO
Google dance (Google tánc): Az az időszak, amikor egy weboldal egy adott kulcsszóra, folyamatosan változtatja a helyezését.
Kulcsszó halmozás: Egy kulcsszó túlzott használata. A kereső motorok büntetéssel honorálják, úgy hogy mellőzzük.
Kulcsszó sűrűség: Megmutatja, hogy hányszor szerepel egy kulcsszó egy adott oldalon. Többnyire %-os formában használják.
PageRank: A Google által kiszámított oldal népszerűsége, mely 1 és 10 közötti értéket vehet fel.
Bejövő link (inbound link, backlink): Egy weblapra mutató külső hivatkozás.
Organikus találat: A kereső motorok találati listáink megjelenő találatok (linkek). Nem tartoznak ide a fizetett hirdetések, például a Google Adwords.
Google Adwords
Google Adwords: Az Adwords a Google fizetett hirdetése, melyek a találati listák mellett és felett jelennek meg. A legjobb CTR-rel rendelkezők hirdetések a találati listák felett jelenik meg. A Google Adwords nemcsak a találati listák mellett, de a tartalmi oldalakon is megjelenhetnek. Ezek az oldalak lehetnek a Google társoldalai vagy magánszemélyek, szervezetek honlapjai is.
Átkattintás: A megtekintett hirdetésre vagy egy adott linkre kattintva eljutunk a céloldalra.
CTR (átkattintási arány): Röviden a kattintások/megjelenések hányadosa.
PPC (Pay Per Click): Kattintásonként fizetett hirdetés.
CPC (Cost Per Click): Egy kattintás költsége.
Google Adsense: A honlap tulajdonosok szöveges, képes és videós hirdetéseket helyezhetnek el oldalukon és a hirdetésekre való kattintásokért a Google fizet.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.